Sydney & The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van tien en ro - WaarBenJij.nu Sydney & The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van tien en ro - WaarBenJij.nu

Sydney & The Blue Mountains

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg tien en ro

27 Februari 2015 | Australië, Sydney

Lieve allen,

Terwijl het buiten pijpenstelen regent, zitten we lekker aan ons ontbijtje bij een bakkertje in Swansea (Tasmanie). De 14 uur durende vlucht van Santiago de Chile naar Sydney was prima verlopen. Weinig turbulentie gelukkig, dus dat viel mee. De aankomst in Sydney was voor mij een soort thuiskomen. Met de trein gingen we van het vliegveld naar het centrum. Vanuit de trein zag ik direct het hostel liggen waar ik samen met Linda 9 jaar geleden ben geweest. Heel gek om dit weer te zien, maar ook heel vertrouwd. Roland en ik hadden een onderkomen geregeld via Airbnb in de wijk Surry Hills. Onze eerste Airbnb-ervaring, best spannend. De eigenaar van de woning was vriendelijk en liet ons het huis zien. Wat ik niet wist, was dat hij tijdens ons verblijf ook gewoon thuis zou zijn. Niet helemaal ons ding. Wel weer een ervaring rijker :-)

De eerste avond was er een vuurwerkshow in Darling Harbour ter ere van het Chinees nieuwjaar. Hier zijn we direct naar toe gegaan, een mooie entree voor onze Australie-reis. Dit was een tip van mijn nichtje Kate. De volgende dag hadden we met haar afgesproken. ’s ochtends gingen we mee met een walking tour (daar is ‘ie weer). De groep was enorm en de jongen die de tour verzorgde deed dit voor de eerste keer alleen. Toch was het leuk om de stad te verkennen en op plekjes te komen, waar je normaal gesproken niet zo gauw komt. Het eindpunt was een prachtig uitkijkje op de Opera House vanaf de wijk de Rocks. Er was een bruiloft bezig, echt een sprookje want het was prachtig weer! Na de tour gingen we terug naar ‘ons’ huis waar we Kate zouden ontmoeten. Het was heel leuk en bijzonder om haar weer te zien! We zijn met elkaar naar een escape room gegaan en daarna uiteten geweest bij Darling Harbour. Na het eten een ijsje gegeten bij een ijstent die hun ijs ter plekke klaarmaakt met stikstof. Inclusief labjassen en veiligheidsbrillen en rook. Kate moest de volgende dag werken, dus namen we afscheid en spraken we af om elkaar in de Blue Mountains nog een keer te ontmoeten (zij woont daar).

Op maandag zat het weer niet mee. Het was regenachtig, iets wat we niet meer gewend waren na 5 fantastische weken in Zuid-Amerika. Toch zijn we naar verschillende bezienswaardigheden gegaan, Opera house en Botanical Gardens. We besloten de volgende dag naar de Blue Mountains te vertrekken. We hebben hier mooie dagen gehad en mooie wandelingen kunnen maken. In de kloof, leek het wel alsof we in Jurrasic Park waren beland, maar dan zonder dinosauriërs. Tijdens deze dagen kwamen we de meest bizarre vogels tegen, de een nog mooier dan de ander.

Donderdagavond ontmoetten we Kate weer. We gingen naar een Koreaans restaurantje in Katoomba. De dag er op vertrokken we weer richting Sydney. Kate kwam ons ’s ochtends ophalen, zodat we langs konden gaan bij haar moeder (Dyane) om haar gedag te zeggen. Het was leuk om haar weer te zien na 9 jaar. Ze was niets veranderd sinds de vorige keer. Na een ontbijtje met crumpet rolls bracht Kate ons naar het treinstation terug. Het was super dat we deze stop tussendoor konden maken, maar afscheid nemen viel mij wel een beetje zwaar.

Onze laatste dag in Sydney wilden we aan het strand doorbrengen. We besloten met de ferry naar Manly beach te gaan. Een super mooi strand en gelukkig hadden we goed weer. De stroming was behoorlijk sterk, dus er was een klein gedeelte van het strand afgezet waartussen je kon zwemmen (met lifeguards die de boel in de gaten hielden). De golven waren enorm. We lagen nog geen 5 tellen op ons handdoekje na het zwemmen toen er ineens een loeiend alarm afging. Je zag ineens alle mensen uit de zee rennen. Het bleek een ‘shark-alarm’ te zijn. De lifeguard riep door de speaker om dat er een shark was gezien en iedereen dus het water uit moest. Helikopters vlogen over om de haai in de gaten te houden. Nog niet heel lang geleden was er een Japanse surfer gedood door een witte haai bij Sydney, dus de schrik zat er nog flink in, dat merkte je meteen. Er werden borden geplaatst met ‘shark-sighted’ en dat je alleen op eigen risico het water mocht betreden. De zee bleef leeg. Ik ben toen bij wat winkeltjes gaan kijken en bij terugkomst hoorde ik van Roland dat er opnieuw een alarm was. De shark was re-sighted. Na dit spannende avontuur, gingen we terug richting ons huisje. ’s avonds hadden we tickets geregeld voor de film de Interstellar in de grootste I-max bioscoop ter wereld. Het scherm was enorm!

Inmiddels zijn we, zoals ik met de verhaal begon, in Tasmanie. We hebben hier niet zo’n beste start gehad. Maar dit vertellen we de volgende keer!

Veel liefs, Ro en Tien

• 27 Februari 2015 - 12:15

Mammanja:

Ha ha, dat hebben jullie dan weer........lekker een beetje zonnen en relaxen aan het strand, komt die haai weer langs!
    Dan toch maar een beetje shoppen, ook niet verkeerd

• 27 Februari 2015 - 13:07

Ellen:

Volgens mij wordt/is het een reis om nooit te vergeten. Benieuwd naar jullie volgend verhaal. Hoop dat de start in Tasmanië niet al te ernstig was.
    Liefs va ons!

• 27 Februari 2015 - 13:23

Tatjana:

Hele andere foto's dan die van Chili en Argentinië, maar nog net zo cool! Heel leuk dat jullie Kate en Dyane hebben gezien.
    En grappig dat je dingen nog herkende van 9 jaar geleden. Zal inderdaad een gek gevoel geweest zijn.
    Volgende keer foto's van haaien (of een vin)? :)

xxx

• 27 Februari 2015 - 15:15

Jasmijn:

Ik heb toch elke keer zo een jaloers gevoel als ik jullie verhaal lees... Hartstikke leuk om te volgen waar jullie zijn geweest en wat jullie meemaken.
    Liefs uit Lisse x

• 27 Februari 2015 - 22:31

Bea:

leuk om die fotos te zien als je er zelf bent geweest. vooral de foto van martine bij de blue mountains

• 01 Maart 2015 - 09:03

Merel:

Jeetje spannend verhaal :) dan maar niet meer zwemmen.... Ontmoeting met een haai zit je niet echt op de wachten.
    Xxxx uit lisse

• 03 Maart 2015 - 17:44

Mary Ann:

Brings back memories! Wij zijn aan de overkant van de baai getrouwd bij McMahon's point. Echt een schitterende plek. We kunnen wel tips geven voor geïnteresseerden ;)

Leuk dat jullie Kate en Diane gezien hebben, en de prachtige Three Sisters zo te zien.
    Hoop dat het meevalt in Tasmanie, jullie weten de spanning er wel in te houden!
    Veel plezier nog xx

• 03 Maart 2015 - 19:07

Tineke:

alle verhalen gelezen
    Ik ben jaloers, wil ook graag zo,n mooie reis maken:-):-)

• 11 Maart 2015 - 14:44

Maria Wegter:

Hoi, Martine,
    Geweldig om je verhalen en ervaringen te lezen.
    Geniet maar leker met elkaar en ook zooooooooooooooooo'n lange tijd nog te gaan.
    Verrassing op verrassing en hoe heeeeeeeeeeeeeerlijk die vrijheid.
    Wens jullie nog veel moois en vele geweldige ontmoetingen.