Melbourne, Great Ocean Road & The Red Centre - Reisverslag uit Melbourne, Australië van tien en ro - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean Road & The Red Centre - Reisverslag uit Melbourne, Australië van tien en ro - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean Road & The Red Centre

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg tien en ro

27 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Een nieuw bericht vanuit Down Under, dit keer weer vanaf het vaste land. Intussen zijn we aan de oostkust en onze laatste week is aangebroken. Het was van de week even spannend met cycloon Nathan die opnieuw zijn intrede deed aan land, maar gelukkig konden we die ontwijken. Jullie hebben nog Melbourne en the outback tegoed, dus daar komt ie!

Na Tasmanië vervolgden we onze reis naar Melbourne. Een heel relaxte stad. Tegenover ons hotel was een tramstop, dus ideaal om direct op te stappen en de stad te verkennen. In het centrum is het reizen met de tram gratis, dus dat maakte het extra leuk. De eerste dagen verkenden we de stad en daarna gingen we naar de veelbelovende 'Great Ocean Road'. Opnieuw een auto gehuurd en met de tent in de achterbak reden we richting het zuidwesten. We wilden de geijkte dingen zien, maar hebben ook verschillende, minder bekende, wandelingen gemaakt door het tropisch regenwoud. Echt super mooi! Onderweg stopten we bij een landweggetje waar de kans groot is dat je koala's kan spotten. We kwamen op het juiste moment. Na een stukje gereden te hebben, zag Roland ineens een koala op ooghoogte in een boom zitten. Een andere koala die toen over de grond liep, maakte veel lawaai en liet weten dat hij onderweg was naar de koala in de boom. Het bleek een mannetjes koala te zijn die indruk probeerde te maken op het vrouwtje, maar die liet duidelijk merken dat ze niet geïnteresseerd was. Hij een blauwtje, maar wij een privé Koala-show. Ook stak er nog een kudde/groepje/verzameling kangoeroes over de weg net voor de auto.

The Red Centre (precies in het midden van Australië) is weer een heel andere wereld. We wisten van tevoren dat dit niet het meest ideale seizoen is om the outback te bezoeken, maar wilden het toch wel graag zien. Met een gemiddelde temperatuur van 40 graden en non-stop zwermen kleine vliegen om ons heen die dolgraag in je oren, neus en mond wilden vliegen, was het eigenlijk best afzien deze dagen. We besloten een netje te kopen om de vliegen een beetje op afstand te houden en dat hielp goed. Wel zagen we er daardoor uit als twee malle Eppies. We hebben Uluru (Ayers Rock), Kata Tjuta (the Olga's) en de Kings Canyon bezocht. Om de mooie zonsopkomsten te zien stonden we gemiddeld rond 5 uur op, wat op zich geen straf was, want een paar uur later was het eigenlijk al niet meer uit te houden vanwege de hitte. De wandelingen en uitkijkpunten waren er niet minder mooi door, we hebben prachtige foto's kunnen maken.

Wij gaan nog een paar laatste dagen genieten van dit prachtige land. Bedankt weer voor jullie leuke reacties! Tot de volgende keer voor het aller- allerlaatste verslag!

Groetjes, Ro en Tien

• 27 Maart 2015 - 23:27

Jose D:

Leuk om weer te lezen. Geniet nog de laatste dagen.

• 28 Maart 2015 - 08:26

Mammanja:

Ha liefies,

Fantastisch weer die foto's! Lijkt me voor jullie heel raar dat het er nu bijna op zit......maar wij zijn allemaal blij dat jullie binnenkort weer thuis komen.
    Het is nu lang genoeg geweest ☺️
    Alvast een goede vlucht terug!
    Love U!!
    PS Roland, ik heb met Jeroen afgesproken dat de beursgang iig wordt uitgesteld tot je terug bent

• 30 Maart 2015 - 08:08

Mary Ann:

Klinkt allemaal weer fantastisch en roept herinneringen op!
    Geniet lekker van de laatste dagen Down Under en goede reis terug. (Neem truien mee want het is hier nog koud!)

• 30 Maart 2015 - 09:20

Tatjana:

Fijne laatste paar dagen!! Tot snel! xxx