Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van tien en ro - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van tien en ro - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg tien en ro

11 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allen,

Tijdens het schrijven van dit bericht dondert en bliksemt het flink buiten. Het was een drukkend warme dag vandaag, dus een beetje verkoeling is eigenlijk wel lekker! We zijn nu precies een weekje weg. Het was een week vol indrukken en ervaringen. Om te beginnen met een aantal dagen in Buenos Aires!

Buenos Aires
Na een warm afscheid op Schiphol, kwamen we aan in deze grote wereldstad. Eigenlijk verliep alles heel soepel; we konden onze backpack en reistas meteen van de band halen en gingen op weg naar ons hotel. Helaas konden we niet direct op onze kamer terecht, dus wachtten we in de lobby. Roland werd toen ineens gebeld; British Airways, of we de juiste koffertas hadden…niet dus. Hij was ook rood, maar helaas niet die van ons… Gelukkig heeft British Airways alles keurig geregeld en is het goed gekomen.

- Zo een tropische stortbui komt nu naar beneden -

Intussen waren we al wel lekker naar Palermo Soho (leuk wijkje in de buurt) gegaan om daar op een terrasje te zitten (lees: in onze winteroutfits bij 30 graden, omdat we de schone kleren nog niet hadden). Fijn om de omgeving al een beetje te verkennen. Toch hakt zo’n vlucht er wel in, dus hebben we het verder die dag rustig aan gedaan.

De volgende dag gingen we mee met een walking tour. Een studente liet ons de mooie plekjes in de wijken Retiro en Recoleta zien. Het eindpunt was de begraafplaats in Recoleta waar ook ‘Evita’ begraven ligt. Erg indrukwekkend. ‘s Avonds hebben we bij een restaurantje gegeten waar Roland zijn ‘lekkerste biefstuk ooit’ (die uitspraak doet hij regelmatig, nu was het echt waar) heeft gegeten. Leuk tentje waar ook de locals graag komen. Op onze laatste avond in BA zijn we er opnieuw geweest, het was zo lekker eten daar!

De blue market is een begrip in BA. Doordat de pesos continu devalueert, willen veel Argentijnen liever dollars of euro’s hebben. Omdat ze die formeel niet mogen kopen, ontstaat een onderhandse handel. We hadden al een tip gekregen van twee collega’s van Roland (Ries en Job thanks). Behangen met dollars zijn we dus de douane doorgegaan in Nederland.

Wij hebben onze dollars ingewisseld bij een kantoortje in de buurt van ons hotel. In plaats van dat je 1 op 8 betaalt, betalen we nu 1 op 13 of zoiets. In een ‘nep-bankkantoortje’ mochten we achter de balie komen. Voelde een beetje alsof we in een film terecht kwamen. Na de eerste beveiligde deur, moesten we ook nog een apart kantoortje in met een bureau en een biljet teller. Gelukkig ging alles prima en gingen we voorzien van een nog veel dikkere stapel pesos op pad. Die avond hebben we die prima uitgegeven bij een echte Tango show.

Op ons 1 na laatste dag in BA hebben we een fietstoer door de stad gemaakt. Samen met 2 Australiërs en een gids zijn we door de zuidkant van de stad getrokken (San Telmo, La Boca, Puerto Madero). Super leuk; vooral la Boca vonden we erg mooi. Dit wijkje heeft veel gekleurde huisjes en de tango wordt op straat gedanst. Een gezellig sfeertje! Ook zijn we over het Playa de mayo gefietst, waar de ‘dwaze moeders’ hun protesten hielden.

De volgende dag hebben we ‘s ochtends nog even kunnen genieten van de mooie parken in Palermo en ‘s middags gingen we met het vliegtuig richting het noorden: Puerto Iguazu. We zijn daar op dit moment. Een totaal andere wereld, maar dat vertellen we de volgende keer! ☺

Nu gaan we weer even verder met de Spaanse les op onze telefoon en kijken of het buiten al een beetje droog is geworden…. Nostros comemos pan y bebemos agua.

Liefs, Roland en Martine

• 11 Januari 2015 - 00:48

Mammanja:

Ha ha, Ro wat zie jij er gelukkig uit achter die biefstuk!!
    Leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's erbij. Die gekleurde huisjes ook, zo gezellie!

Wij waaien hier al enige dagen zowat uit ons hemd, zo'n harde wind, vooral hier bij ons huis vangen we het vol op natuurlijk.
    Maar het is verder niet zo koud, zo'n graad of 10....

Ik ga nu slapen, het is 0.45 uur, zijn net bij Guido geweest, nog voor zijn 21e verjaardag, gezellig.
    Dag liefies xxxx

• 11 Januari 2015 - 08:35

Annelies :

De kop van de reis is er af Martine ( en Roland; maar die ken ik niet). Uit wat jullie al allemaal hebben gedaan in relatief korte tijd, begrijp ik dat deze trip goed is voorbereid.Byzonder om bij het graf van Evita te zijn geweest!
    Ben al weer benieuwd naar het volgende verslag.....
    Ik vind het nu al enigszins jaloersmakend.
    Lieve groet, Annelies uit Vreugdehof

• 11 Januari 2015 - 10:36

Ellen:

Hoi,

Wat een toeval, vroeg gisteravond aan je moeder of er al een stukje was en ik open de mail en ja hoor...
    jullie hebben al een een hoop gezien zo te lezen, gaaf hoor!
    Zijn benieuwd naar de volgende avonturen. Veel plezier en tot horens.
    liefs van ons.

• 11 Januari 2015 - 11:09

Merel Jeroen:

heerlijk verhaal! Geniet van deze mooie reis! Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs Xx

• 11 Januari 2015 - 12:47

Tatjana:

Hey Tien en Ro!

Superleuk om jullie verhalen te volgen zo! Jullie hebben echt al veel gezien in één week!! De foto's van de whatsapp waren ook supermooi, voelde me zelf zelfs een beetje op vakantie :).
    Die biefstuk is echt huge trouwens haha.

Diviértete y buena suerte :) denk ik :P xxx

• 11 Januari 2015 - 20:43

Linda:

Fijn dat jullie het nu al naar jullie zin hebben! Ziet er goed uit allrmaal!
    veel plezier daar!! xxjes Linda

• 13 Januari 2015 - 21:38

Yumi En Miki:

Hallo lieve tante tien en ome Roland!

We vinden het leuk jullie op de foto's te zien!

Knuffelssssss
    XX Yumi en Miki

• 14 Januari 2015 - 19:57

Ot:

Leuk geschreven Martine! Leest lekker weg.
    Groetjes, Ot

• 15 Januari 2015 - 17:07

Jasmijn:

Wat ziet dat er goed uit bij jullie! Mooi verhaal en de foto's maken het af.. (die kleuren, zo mooi!!!)
    Geniet geniet geniet geniet!

• 16 Januari 2015 - 16:47

Hetty:

Hoi Martine,
    Wat ziet het er allemaal mooi en leuk uit op de foto's. Vooral dat fietstochtje!
    Veel plezier!