Een totaal andere wereld! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van tien en ro - WaarBenJij.nu Een totaal andere wereld! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van tien en ro - WaarBenJij.nu

Een totaal andere wereld!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg tien en ro

18 Januari 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Lieve allen,

Weer even een update vanaf de andere kant van de oceaan. We beloven het wat korter te houden dan de vorige keer (achteraf niet gelukt :-) ).

Tijdens het schrijven van het vorige bericht, waren we in Puerto Iguazu. Dit stadje ligt noordelijk gelegen in Argentinië (tegen de grenzen van Brazilië en Paraguay) en ligt dichtbij de grote attractie van dit gebied: de Iguazu falls. Het bijzondere van deze bizar brede watervallen is dat ze de grens vormen tussen Argentinië en Brazilië en je ze zowel van de Argentijnse kant als de Braziliaanse kant kunt bekijken. Aan de Argentijnse kant kun je dichtbij de watervallen komen en de Braziliaanse kant biedt de mooie uitzichten. We hebben onze ogen uitgekeken deze dagen! Zo fantastisch mooi! Ook zie je door de watervallen veel regenbogen, hebben zelfs regencirkels gezien.

Het temperatuurverschil met Buenos Aires was even wennen. Toen we uit het vliegtuig kwamen, liepen we tegen een warme klamme deken op. Het was intussen al aan het eind van de middag, dus toen we eenmaal waren ingecheckt in het pension, zijn we daarna naar een restaurantje gegaan om een hapje te eten. Eerst even tripadvisor gecheckt (Ja, Vietnam vrienden, we doen nog steeds niet zonder) voor de tips. We kwamen uit bij 'la vaca enamorada', de nummer 1 van dat moment. Een aparte ervaring omdat de gastheer er een bijzondere manier op nahield om zijn gasten te bedienen. Na ongeveer 3 kwartier kregen we ons drankje. Intussen was hij al wel honderd keer langs ons tafeltje gelopen, leek wel of we in Fawlty Towers zaten. Ik werd er een beetje melig van. Het menu werd op een gegeven moment ter plekke aan tafel uitgelegd. Het kwam er op neer dat er 2 van de 10 gerechten te kiezen waren, dus eten wat de pot schaft. Als er toevallig iets tussen zat wat je niet lekker vindt, was dat jammer (ook van al dat wachten ervoor). Nou ja de hele avond bleef het zo lopen en je zag de gasten om zich heen kijken van; wat gebeurt hier..?

De volgende dag gingen we naar de watervallen in het Argentijnse park. Ik denk dat de foto's voor zich zullen spreken. We hebben verschillende 'trails' gelopen. Ondertussen kwamen we neusbeertjes tegen (foto verklaart de naam), vlinders, leguanen en aapjes. We wilden graag de boottrip doen, zodat je heel dichtbij de watervallen kon komen. Zo gezegd, zo gedaan. Dichtbij betekende eronder door en zeiknat kwamen we uit de boot vandaan...

Ook de Braziliaanse kant was een enorme ervaring. Alleen al de douane. Iedereen moest de bus uit voor de controle. We zijn weer wat stempels rijker! Het park aan de Braziliaanse kant was fantastisch. Wel een stuk drukker, voor ons gevoel. Maar zeker niet minder mooi!

Op de derde en laatste volle dag die we hadden, wilden we het drielandenpunt bezoeken. Ons pension bleek er letterlijk 3 blokken vandaan, dus met een korte wandeling waren we er zo. De rivieren scheidden Argentinië, Brazilië en Paraguay. Gek idee om uit te kijken naar Paraguay en Brazilië! 's middags hebben we nog een laatste trail gelopen in het Argentijnse gedeelte van het national park. Viel niet mee, want het was een tocht van 7 km in ruim 35 graden. Het eindpunt was het waard; lekker zwemmen en afkoelen onder de Arrechea waterval!

Dit was het weer voor deze keer. Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes die jullie hebben gestuurd!

Er bereikt ons tijdens het schrijven van dit bericht ook een vervelend bericht vanuit Nederland van een goede vriend van ons. Dit is slikken en doet ons beseffen hoe relatief alles is.

Veel liefs, Roland en Martine

• 18 Januari 2015 - 12:15

Anne-marie:

super leuk om weer te lezen en fantastische foto's. Geniet van al dit moois. liefs anne-marie

• 18 Januari 2015 - 12:40

Wendy:

Wat mooi allemaal zeg! Leuk om zo op de hoogte te blijven en jullie verhalen te lezen. Enjoy!

• 18 Januari 2015 - 12:51

Mammanja:

Wow globetrotters, jullie hebben al aardig wat kilometertjes afgelegd.
    En heel veel gezien, bijzonder hoor!

Ja, en je moet genieten van elke dag die je gegeven is.....want je kent je verleden en het heden maar nooit de toekomst.
    Een waar gezegde: stel nooit uit tot morgen wat je vandaag nog kunt doen!
    Love U

• 18 Januari 2015 - 16:23

Britt:

Echt #### mooie foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben geen lezer maar een plaatjeskijker ;)

XXXX Dave Britt Yumi en Miek Miek

• 18 Januari 2015 - 16:44

Eva:

Wat een fantastische belevenissen! Leuk jullie op deze manier een beetje te volgen! Geniet ervan. Liefs Eva

• 18 Januari 2015 - 19:17

Helma:

Hoi, wat ziet het er super uit allemaal! Heel gaaf om jullie reis zo een klein beetje mee te maken. Geniet ervan en ook van elkaar! Liefs xx

• 18 Januari 2015 - 19:51

Hein, Anja En Mees:

Leuk verhaal weer, en wat hebben jullie nu uiteindelijk gegeten bij dat vreemde restaurantje? Mooie foto's! Xx

• 18 Januari 2015 - 21:34

Linda:

Wauw wat een prachtige foto's weer!!
    Wat is de natuur toch onwijs mooi! En wat een goede manier om de cultuur zo te ervaren daar met die gekke restaurantjes :p
    Sterkte me het bericht van jullie vriend!
    liefs linda

• 18 Januari 2015 - 22:24

Jose:

Mooi verhaal en mooie foto's. Carpe Diem

• 19 Januari 2015 - 21:33

Tatjana:

Super dat jullie reis zo enorm veelzijdig is, nu al :) Tot het volgende bericht! Ik word altijd blij van de foto's!

xxx

• 20 Januari 2015 - 08:23

Caroline:

Super gaaf zeg wat een mooie reis leuk om te lezen en wat een prachtige foto's. Genieten maar.
    xx

• 22 Januari 2015 - 19:56

Debby :

Hey Martine,
    Geweldig jullie verslagen te lezen en te weten waar jullie zijn geweest.
    Mooie foto's ook ! Genieten hoor !! Heb het goed samen !
    Liefs, Debby